Kisnyúl

Talmud a konditeremben

2015. szeptember 21. 22:47 - kisnyul77

Az otthonosság-érzés jegyében nekivágtam a helybéli sportlétesítmények felfedezésének. (Szép dolog a tudomány, a nyakfájás ellenben baromi kellemetlen.)

A legközelebbi helyi edzőteremről kiderült, hogy nem tartanak csoportos tréninget, a magányos teperés a gépeken viszont nem az én műfajom. Mikor ezt elmagyaráztam a termet üzemeltető srácnak, hihetetlenül kedvesen és türelmesen eligazított a konkurenciához.

A következő hely portása, egy kacsahátsóra emlékeztető hajzatú, izomgazdag ifj azt ígérte, mindjárt küld egy kislányt, aki válaszol az összes kérdésemre (a neten általában elég részletszegény az infó). Addig leültem egy asztalhoz, és jobb híján elővettem az aktuális olvasnivalót: a Szukkot ünnepére vonatkozó talmudi szabályokat elemező esszét. A szerző alapgondolata, hogy a Szukkotra építendő sátor az isteni dicsőség felhőjét idézi meg, amelynek az a funkciója, hogy oltalmazó árnyékot vessen. Vicces, hogy más kontextusokban Istent a megvilágosodás forrásaként emlegetik, azaz ugyanazt a jelentést teljesen ellentétes képek is közvetíthetik. Kábé itt tartottam a szövegben, mikor felnéztem: a portás volt az, akiről kiderült, hogy egyben a hely menedzsere is, és mivel az ígért kislány időközben eltűnt valahová, így ő világosított fel az órarendről és az árakról.

Végül egy harmadik hely nyert, mert ott a konditerem mellett van uszoda is, amit azonnal kipróbáltam. Véletlenül épp a szerda este 6 és 8 közt szokásos relax program idején odaérnem, ami klasszikus zenei aláfestést jelent, úgyhogy a következő másfél órában Vivaldi hegedűversenyekre úszkáltam ráérősen, majd a szanuában lazáztam egyet. Egy hónap mozgáshiány után olyan jólesett, hogy templomi áhítat se vihet közelebb a transzcendenciához.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kisnyulvilaga.blog.hu/api/trackback/id/tr457799262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kisnyul2 2015.09.22. 03:37:48

Nem csak Talmud, Kisnyúl is a konditeremben :)

kisnyul77 2015.09.22. 09:18:35

@kisnyul2: Kisnyúl az ábra szerint csak a kapuig (az ablakig) jutott. :)
süti beállítások módosítása